Zapraszamy do zapoznania się z elektroniczną wersją poradnika i broszury. Zostały one przygotowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Z poradnika możemy dowiedzieć się m.in. jakie mają obowiązki instytucje publiczne w zakresie dostępności, w jaki sposób możemy poinformować instytucję o jej barierach, jak złożyć wniosek o zapewnienie dostępności, jak złożyć skargę na brak dostępności oraz czym jest dostęp alternatywny.
Poradnik powstał głównie z myślą o osobach ze szczególnymi potrzebami i tych, które je wspierają. Jest także dla wszystkich, którzy zwracają uwagę na dostępność otoczenia. Każdy może poinformować instytucję publiczną o tym, że niedostępna jest:
• jej siedziba
• przestrzeń, która jest jej własnością lub nią zarządza
• komunikacja z instytucją
W dostępności chodzi o to, by była uniwersalna – czyli dla wszystkich. Nie ma znaczenia wiek ani stopień sprawności. Dlatego poradnik wyjaśnia w jaki sposób, można skorzystać z prawa do dostępności usług publicznych.
Publikacja sfinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Motyw przygotowany przez dostepnatresc.pl